Sunday, July 17, 2011

~ Telur Pindang : Tak Pernah Dengar Pon ~



Hello semua...
Sapa boleh tolong Mitchie...
Nak tahu sngat pasal telur ni...

Macam mana nak masak...
Selalu ada jual kat mana....
Asal dr negeri mana...

Tolong ek...
Bye!!!

13 comments:

Freaky said...

pelik nampak telor tu

adrian aizat (adrianaizat.blogspot.com) said...

dari johor!
orang lain tak suka,
tapi aku suka GILERRRRRRRRRRRRRRRRRRR...
aku suka makan ini telor...
nak makan telur pindang banyak2!!!!!!!!
*pengsan

aimie amalina said...

erk..johor asenye..heheh..owg jhr kalo kenduri mest bagi telo pindang...ni membe asal jhr la ckp =p kalo salah sory eyh! =)

'mitchie' yusoff said...

freaky....ape yg pelik???

wah adrian ni mmg suka sngt....

thanks ye adrian ngn aimie....

SoLy SoLicious said...

kt U sy kwan sy ade jual...budak cina...masak die, senang je...rebus dulu, lpas mask, ketuk2 skit kasi rekah then rebus skali lg nan herba... sedap la ..paling xtahan, bau yg mnyelerakan

'mitchie' yusoff said...

wah...mcm sedap je..kena cari herba ni....
thanks soly!!! good info!

haslinda said...

aku suka gila telur pindang ni. sedap beb. rasa rempah+herba gitu. setau aku orang selatan selalu buat telur ni time kenduri2 kawen. dulu la... skrg ni x tau ada lg ke x.

kalau ko da tau msk, jgn lupa bwk kat aku bebanyak tau!!! kita exchange dgn sambal goreng belimbing. hahahah :D

'mitchie' yusoff said...

hahhaaa... boley2 je...masalahnya mana nak cari herba tu?

haslinda said...

haha... x tau... aku tau mkn je... nnt aku try tya mak aku, pastu aku suh ko msk ye???

'mitchie' yusoff said...

okey2...lau ada bahan tu snang ar...boleh masak utk 1 course!

bulan said...

himm,,telor tu from johor.
nenek aq taw uat cmne.
dulu arwah atok aq slalu uat. :DD

'mitchie' yusoff said...

so lau nk tau kna kahwin ngn org johor ar ni....

DiariHatisuriyah'sue'@ bloger said...

payah nak wat nih..
mak selalu ambik tempahan wat
kena rebus lbh 24 jam utk rempah serap kt telur...kt pasar kdg ade jual...