Saturday, August 13, 2011

~ Orang Emas Ditahan Sebab RM2 ~


"Saya x tahu pon yg apa saya buat ni adalah salah di sisi undang2".... luahan seorang suami & bapa kepada 2 org anak yg juga dikenali sbg Orang Emas ...

Dia mencari rezeki di Bukit Bintang sbgai org emas ditahan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat.
Apa yang dilakukannya adalah membawa tin kosong bersamanya dan mengharapkan simpati dari org ramai . Dia akan melakukan pelbagai aksi untuk dirakam dan dikenakan caj sebnyak RM2 ...

Adoi ... kesian lak ngn org emas ni ... datang dari Ipoh , wat kerja ni kena tahan ...
Tp dia x tahu yg dia wat tu salah sbb membe dia kata benda tu x salah ...
Dalam sehari tu leh ar 100 - 200 gak ar  dia dpt ...
Korang rasa salah ke ngn apa yg dia wat ni ???


15 comments:

cik ery said...

aku rasa x..sebab org yg memberi 2 kn rela hati..
bukannya dia paksa pon kn..huhu

KenjiEX said...

die bukan pengemis..
die street performer..

'mitchie' yusoff said...

betol tu ... xsalah pon dia wat ni ...
bukan merompak mencuri ...

hira said...

haih. tak paham =______=

'mitchie' yusoff said...

kan ... so napa perlu ditahan ... kesian kuarga dia ...da ar nk raya da ni

KimiCnoL said...

tak salah pong..kalau dekat negara luar berlmbak orang buat ginie..

'mitchie' yusoff said...

Tu ah pasal ... entah papa kan ...

haslinda said...

rasa nya x salah... dia kan penghibur. kalau cam tu konsert yg kena bayar sampai ratus2 tu salah jugak la ek???

'mitchie' yusoff said...

emm ... mmg tol tu ...
semua org ada cara nak cari rezeki kan ...

liyana ishak said...

ciannya nk jd pghibur..da la keunikan..bkn sng nk pkai cmtu..beban..actually dia kne kn rm2 utk bergmbr.so kre rezeki dia..dia pown xpkse klu nk tgk..keunikan ditgh2 kota..

'mitchie' yusoff said...

agree with you liyana ...
he did nothing wrong ...
mgkin ada pihak nak tunjuk mereka wat kerja kot ...

Nur Syuhada said...

xsalah pn sbb die street performer yg perform at tepi2 jln bkn nya die mgemis mnxsedekah...adey xphm btoi la..cian fmly die

'mitchie' yusoff said...

tu ah... kat luar lg ramai kan...

star writerzz... said...

itu lah kan....dah paham sgt dah law mende cmni berlaku...DENGKI...xley tgk org senang..mesti nak menyusahkan org law nmpk org senang ckit dr kite..ubat nye bersabar je la..nak menyedarkan org2 yg bersahabat dgn DENGKI ni memang susah ckit..harap dorg2 ni sedar la kot satu hari nnti..

'mitchie' yusoff said...

fuhhh ... sbar ye star ...
biasa ar manusia kan ... suka cari kesalahan org ...