Wednesday, June 8, 2011

~ Kerajaan gesa generasi muda berkahwin ~

Selamat petang semua..
Haa...amacam..best tak entry petang ni...
Ni nak cerita pasal jiran kita kat sebelah...
Jiran kita sini refer kat Singapura...haha..bkn Indonesia @ Thailand ok..



Haishh..sampai kena gesa suruh kahwin gitu... pasal apa??
Sebenarnya, kerajaan nak meningkatkan lagi kadar kelahiran sebab kat republik tu rendah sngt jumlah kelahiran baru..emmm
Sebab utama ramai x kahwin adalah...


Tu diaaa.... busy sngat sampai x pikir da sal kahwin.... Tp ok gak kalau kerajaan wat gitu kan...boleh meningkatkan lagi kadar kelahiran...Dah ar skrang ni orang asik cerai berai je....
Wahh...best lak pikir sal kahwin ni...kalau ar dapat kahwin ngn ANAK RAJA mcm si Kate ni..


Bahagia ar kan..da ar kaya..anak raja lak tu..hahhaa
Apa pon..duit tu bkn ar segala2 nye...yg penting kita happy...
Ok lah..nak g kenduri kahwin ni..
bye2!!!

6 comments:

pha is said...

malaysia skrg susah nk buat macam tu... bayangkanlah, nk kawen sekarang bukannya murah.. beriban2... dah la kuar je dari university dah pon berutang kat ptptn. tak kan nk berutang lagi utk nk kawen awal...? hehehehe... lainla kalau family taja... hehehe

'mitchie' yusoff said...

hahaa...btol tu..
xpe2..kat msia ok ag..masry terkawal...

nik aziemah said...

Kalau kawin awal, sape la nak bayar hutang ptptn..

haslinda said...

rahim...nk ikut p keduri kawen...hehe...:)

'mitchie' yusoff said...

nik azimah..kawin awal xyah guna duit bnyak sngt..wat simple je ar..pastu suami isteri pakat kerja cari duit sama2...boley byar hutang cepat..

'mitchie' yusoff said...

linda..lmbat sngt...
da balik da...hahaha