Tuesday, June 21, 2011

~ PTPTN : Terima RM2.45 billion ~

Hello semua!!! 
Di harap semua berada dalam keadaan sihat walafiat di samping keluarga yang tercinta..Amin
Kali ni MC nak kongsi sikt pasal satu cerita...
Agak menarik juga terutama sekali kepada sesiapa yang masih menuntut...terutamanya di ipta/ipts @ kolej





Siapa yang masih x kenal dengan logo kat atas tu???
Kalau yang menuntut tu harus kenal...
Ni nak cerita sikit...

Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) hanya menerima bayaran balik pinjaman sebanyak RM2.45 bilion iaitu daripada 48.56 peratus peminjam.
Ahli Lembaga Pengarahnya, Datuk Tajul Urus Md Zain, berkata PTPN sepatutnya menerima bayaran balik pinjaman berjumlah RM5.04 bilion daripada pelajar yang telah tamat belajar.
"Setakat ini kita berjaya dapatkan balik bayaran sebanyak RM2.45 bilion iaitu 48.56 peratus sahaja dan sepatutnya kita perlu dapat pulangan berjumlah RM5.04 bilion daripada pelajar-pelajar yang telah tamat belajar.

Menurutnya, PTPTN mengeluarkan pinjaman berjumlah RM25.3 bilion bagi tempoh 1997 hingga 30 April tahun ini. 
Haaa..banyak tak jumlah hutang tu...







MC pun ade gak memohon PTPTN ni tapi sebab ada masalah sikit so x dapat ar...
So, MC akan cuba memohon utk tahun ke-2 pula..harap2 ar dapat...
Kalau x nak mkn apa kan..
Haa.. kepada yang telah lama meminjam tu..bayar ar dngan segera..kalau x nk bayar semua byar ar secara ansuran...

So, sama2 lah kita mengelakkan diri kita dari berhutang..
Hutang ngn manusia boleh bayar...tp dengan TUHAN???
Sendiri mau ingat..
Bye!!!

2 comments:

haslinda said...

huhu... aku utang ptptn masa dip dulu x bayo lagi...

'mitchie' yusoff said...

haa...da tu harus ar byar kan..ala kan dpt jpa...