Tuesday, June 21, 2011

~ Mi Segera : Da berbulan X makan ~

Selamat petang semua !!!!
Haa..petang ni nak cita sal mi segera ataupun dikenali sebagai ramen di sebelah Jepun.
Da berbulan2 x mkn maggi arini akhirnya mkn gak...haha..
Selalu kat kolej biasa gak mkn maggi..nak cepat ngn jimat kan..
Nasib baik kat rumah ni xpenah ade stok maggi...



Cuma semalam tibe2 rasa nak mkn maggi so beli ar sepaket maggi...
Beli 5 percuma 1 kot..hahaha...
Sebenarnya x bagus mkn maggi ni tp kalau mkn kekadang tu boley ar...
Ye ar, lam maggi tu ade mcm2 kandungan..
Jgn x tau..mi segara tu ade kandungan wax tau!!!





Haa...tu dia...tp bkn seketul mcm tu ar..tp ade arkandungan wax dlm nak wat mi segera ni..
Well, mcm kita tahu...wax ni bkn senang nak hadam kan..so jgn ar kumpul wax dlm bdn tu bnyak2....
Lg satu, dlm maggi ni gak ade MSG...
Haa..tau ke ape ke benda tu???
Tu adalah sejenis penambah perisa...kalau mkn bnyak2 x bagus sbb boley mengakibatkan kidney failure..





Sanggup ke tngok kidney anda jd mcm ni...lau x snggup kurangkan ar mkn maggi tu..
mkn sekali sekala boley ar tp jgn hari2 dok hadap maggi tu...
Haa, stakat ni jear entry petang ni...
nak info lebih...
Click Mi Segera
Jaga kesihatan semua!!!
Bye!!!

4 comments:

haslinda said...

pg td aku bekfes wax... eh slh, megi laaa...!!! hehe^^

'mitchie' yusoff said...

mak aihh...
pagi2 da mkn...parah ni..

pha is said...

kalau nak ikutkan, bukan megi je yg bahaya... bnyak lagi... papepon, klau stakat nk merasa sebualn skali rsanya tak pe kot.. hehehe
jom tengok entry berkaitan : yang pertama

'mitchie' yusoff said...

haha..btol tu..
nak ilang rasa gian kat maggi..hehe
jom tengok!!